۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳
تعداد بازدید: ۱۱۵۵۸۹
رئیس جمهور خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان فارس گفت: انتظار بنده از شما تلاش مضاعف برای اجرای مصوبات دور دوم سفر استانی به فارس است و باور دارم که شما می‌توانید شرایط را به نفع مردم این استان متحول کنید و روز به روز به سرمایه اجتماعی نظام بیافزایید.
کد خبر: ۱۵۵۵۹

مدیران استانی برای حل مسائل منتظر مرکز نباشند!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس، ضمن گرامیداشت یاد 15 هزار شهید استان، با بیان اینکه آنچه شهدا از ما می‌خواهند عمل به تکلیف و وظیفه و تلاش عاشقانه، مجاهدانه، اثربخش و تحولی است، تصریح کرد: بدانید در این تلاش و عمل به وظیفه، میزان زمان و توانی که برای باز کردن گره‌های مردم صرف می‌کنیم، نزد خدا محفوظ است.

رئیس جمهور تضمین کمیت و کیفیت کار را نتیجه تلاش برای کسب رضای خدای متعال توصیف کرد و افزود: جلب رضای خدا نیز در رفع گرفتاری مردم با کار متقن، دقیق و سریع است.

رئیسی با بیان اینکه در نظام اداری الزاماتی از جمله نظر کارشناسی وجود دارد، اما نباید به‌صرف نظر مخالف یک کارشناس و بدون بررسی کامل امورات متوقف بماند، افزود: باید با نگاه تحول‌گرایانه به دنبال کوتاه کردن مسیرها و حل مسئله باشیم.

رئیس جمهور با تأکید بر توجه ویژه به شایسته‌سالاری در انتخاب همکار از سوی مدیران، افزود: پس از انتخاب افراد شایسته باید به مسئله کنترل و نظارت نیز توجه داشت چرا که نظارت خلاف اعتماد نیست، بلکه در راستای تداوم اعتماد است.

رئیسی ضمن مکلف کردن مدیران دستگاه‌های اجرایی به نظارت دقیق بر مجموعه تحت مدیریت‌شان و مقابله با کندی در انجام امور و معطل کردن کارها به بهانه‌های مختلف، تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی همچنین باید به موضوع افزایش بهره‌وری به عنوان یکی از الزامات اصلی رشد تولید توجه ویژه داشته باشند.

رئیس جمهور وجود 101 هزار استاد دانشگاه در کشور را سرمایه و پشتوانه علمی قابل توجهی برای حل نظام مسائل کشور دانست و بر لزوم استفاده از ظرفیت جامعه دانشگاهی در حل مسائل تأکید کرد.

رئیسی در ادامه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را که در مقابل دیدگان جامعه و موجب رنجش مردم شده است از الویت‌های اصلی دولت برشمرد و افزود: امروز انتظار مردم از دولت انتظار متفاوتی است و سیاست دولت این است که از کنار مشکلات بدون چاره‌اندیشی عبور نکند. معتقدیم با اتکا به خدا و اعتماد به داشته‌ها و توانمندی نیروهای متخصص و کارآمد می‌توانیم کشور را پیش ببریم.

رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از جلوه‌های عظمت شخصیت شهید سلیمانی این بود که برغم تهدیدها، تحریم‌ها و مشکلات برای منطقه امنیت ایجاد کرد، اظهار داشت: امروز خون شهدا و حضور مردم در صحنه پشتوانه عظیم ملی و موجب قدرت‌افزایی کشور شده است که با اتکای به آن می‌توان کارهای بزرگی صورت داد.

رئیسی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست برای حل مسائل استان منتظر طرح و تصمیم از مرکز نباشند و با تشکیل اتاق فکر و استفاده از ظرفیت جامعه نخبگان برای مسائل چاره‌اندیشی کنند.

رئیس جمهور مهم‌ترین تحول در نظام اداری و اجرایی کشور را تحول در فرآیندها عنوان کرد و افزود: امروز کشور برای رشد و پیشرفت نیازمند سرمایه‌گذاری است. باید فعالان اقتصادی را به مشارکت و سرمایه‌گذاری در طرح‌های عمرانی و زیرساختی تشویق کرد و این مسئله نیز با سخنرانی و بخشنامه شدنی نیست، بلکه باید موانع پیش‌روی آنها را برداشت.

«بررسی موضوع الحاق استان فارس به خلیج فارس در دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی»، «تأکید بر ضرورت ساماندهی اتباع خارجی با ایجاد شناسه» و «بررسی اداره هیئت امنایی میراث فرهنگی و تاریخی استان و کشور» از دیگر محورهای سخنان دکتر رئیسی در این نشست بود.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران مورد اعتماد ملت‌ها و دولت‌های منطقه است، ایستادگی پای اصول و عدم وابستگی به شرق و غرب را از جمله دلایل اعتماد کشورهای منطقه به جمهوری اسلامی برشمرد و اظهار داشت: امروز ما در مقابل کشورهایی که با ایجاد گروهک‌های تروریستی و تکفیری علیه ملت‌های منطقه جنایت می‌کنند، مدعی هستیم و آنها باید نسبت به اقدامات خود پاسخگو باشند.

رئیسی در ادامه ضمن محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی بر علیه مردم فلسطین، خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: امروز وجدان‌های بیدار و ملت‌های آزاده و مستقل جهان از سازمان ملل انتظار دارند که از حقوق حقه مردم فلسطین دفاع کند و در توقف آنی جنایات رژیم صهیونیستی نقش‌آفرین باشد.

رئیس جمهور همچنین خطاب به سران کشورهای عربی و اسلامی گفت: امروز اعتقاد به خدا ایجاب می‌کند در برابر قتل و کشتار و جنایت علیه مردم مظلوم فلسطین بی‌تفاوت نباشیم و بدانیم که باید در مقابل خدا و تاریخ پاسخگو باشیم.

رئیسی همچنین بر لزوم نقش‌آفرینی سازمان‌های بین‌المللی در توقف سریع جنایات رژیم صهیونیستی به‌عنوان خواست ملت‌های مستقل و آزاده جهان تأکید کرد.

رئیس جمهور در پایان خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان فارس نیز گفت: انتظار بنده از شما تلاش مضاعف برای اجرای مصوبات دور دوم سفر استانی به فارس است و باور دارم که شما می‌توانید شرایط را به نفع مردم این استان متحول کنید و روز به روز به سرمایه اجتماعی نظام بیافزایید.

برچسب ها: #سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران دانشگاه ها استانداران استان فارس
ارسال نظر
آخرین اخبار